En fantastisk måde at gøre PR

Som en virksomhed, non-profit eller association manager forsøger at få et bang for din PR buck, kunne du temmelig meget koncentrat på simple print og broadcast nævner, eller for sags skyld, den hel kurv af taktiske pr våben herunder gamle favoritter som fluorescerende tale optrædener og nyhedsinteresse særlige begivenheder.
Men hvis du virkelig ønsker præmie pr resultater, skal du bruge en bredere, mere omfattende og brugbar pr blueprint for at ændre din nøgle, eksterne publikum opfattelser – opfattelser, der fører til de ændrede adfærd du bliver nødt til at nå dine ledelsesmæssige mål.
Kort sagt, havde du bedst tage skridt til at overtale de vigtigste eksterne aktører med de største indvirkning på organisationen til din måde at tænke, så Flyt dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
PR blueprint er det bedste sted at starte: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Reklame taktik, har naturligvis deres rolle i handleplanen, men de er ikke alt eller Omega i pr-plan, eller bør de være.
Nyd et øjeblik premium resultater som dem nævnt ovenfor. Udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig, og kunder begyndt at foretage gentagne køb; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; Velkommen afvisninger i show room besøg; stigende medlemskab programmer, og samfundsledere begynder at søge dig ud; nye tilgange af kapital givere og angive kilder, ikke at nævne politikere og lovgivere visning dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber
Men der vil gøre arbejdet så resultater efterspørgsel? Folk som er tildelt af hovedkontoret til din enhed? Eventuelt din fuldtids pr personale? Eller endda en ekstern PR agenturet holdet? Uanset hvem de er, skal de være forpligtet til at du, PR blueprint og dens gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning.
Trist at sige, blot fordi nogen beskriver ham/hende selv som en pr-person ikke betyder, de har accepteret PR som du forstår det. Så ved alle midler gør visse pr folk tilknyttet din enhed tror helt ærligt, hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Kontroller, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Skærp din plan – dit blueprint–til overvågning og indsamling opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om os? Har du mødt vores administrerende direktør eller andre topledere? Har du haft andre kontakter med vores medarbejdere og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Bruge professionel undersøgelse virksomheder i opfattelsen overvågning faser af dit program, hvis du har råd til dem. Men din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.
Her, det er tid til at etablere dit PR mål, som sigter mod at gøre noget ved de værste skævheder du skruet op under din nøgle publikum perception overvågning. Det kunne være at ordne den farlige misforståelse, korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe det potentielt dødelige rygte død i sit spor.
Nu, med PR målet etableret, Vælg den rigtige strategi, som fortæller dig, hvordan vi kommer videre. Men husk at der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse og mening udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Da den forkerte strategi pick vil smage ligesom løg sovs på din hindbær, være sikker på, den nye strategi passer komfortabelt med din nye pr mål. Du ønsker ikke at vælge “Skift” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Med at hjemmearbejde komplet, forberede et klart budskab og sigter det mod medlemmer af din målgruppe. Fordi crafting action-tvinger sprog for at overbevise et publikum til din tankegang er hårdt arbejde, du har brug for din bedste forfatter fordi han/hun skal skabe nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de skal rette noget og flytte opfattelse/mening mod dit synspunkt, hvilket fører til adfærd du målretter.
Kør det af din PR team for virkning og overtalelsesevne. Vælg derefter kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Stedet for at bruge højere profil pressemeddelelser, da en besked er ofte afhængig af sin troværdighed på de midler, der anvendes til at levere det, kan du beslutte at afsløre det før mindre møder og præsentationer når spørgsmål om fremskridt er hørt, du og din PR team bør få travlt på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Og husk at bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Forskellen er denne gang, at du vil være opmærksom på tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Hvis momentum flag, kan du altid fremskynde tingene ved at tilføje mere kommunikation taktik og øge deres frekvenser.
Når alt er sagt og gjort, vil du din nye PR blueprint at overtale dine vigtigste eksterne interessenter til din måde at tænke og derefter flytte dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes for din afdeling, division eller afdeling. Periode.
Og når du tænker over det, vi er heldige faktisk at vores centrale interessenter publikum opfører sig som alle andre-de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Forlader du lidt andet valg end at beskæftige sig hurtigt og effektivt med disse opfattelser ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte dine vigtigste eksterne målgrupper til handlinger ønsker du.
En fantastisk måde at gøre PR.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1200 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *